3070371307 |
Estratègies per a l'autonomia. Treball per ambients |
2021-2022 |
Curs. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
18/10/2021 - 15/3/2022 (20 hores) de 16:45h a 18:45h |
|
ESC L'Olivera |
|
c. Joan Capri, 12-14 (Vallirana)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VI
|
| |
|
Semipresencial |
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs cerca, per una banda, la millora de la metodologia per ambients i la repercussió en l'avaluació dels alumnes, i per altra, la millora de l'autonomia del nostre alumnat a través d'estratègies, així com la creació de materials.
|
| |
Objectius |
- Implementar models organitzatius i estratègies pedagògiques que afavoreixin l'autonomia de l'alumnat.
- Identificar i aplicar criteris comuns en la planificació i revisió del treball per ambients.
|
| |
Continguts |
Bloc 0. Per què autonomia?
Objectiu: Determinar punt de partida i finalitat del procés.
• Per què més autonomia?
• Objectius que persegueix el professorat.
• Quines accions esteu duent a terme actualment a l’aula, al cicle o al centre?
Bloc 1. Els ambients preparats
Objectiu: Identificar els criteris bàsics per la confecció i adequació d'ambients preparats
per a infants de 3 a 12 anys.
• Què entenem per ambients preparats?
• Antecedents.
• Característiques
Bloc 2. Els materials autònoms i manipulatius.
• Exemples
• Característiques
• Criteris per a la confecció
• Creació d’1 material per participant.
Bloc 3. Processos Neurobiològics
Objectiu: Conèixer les bases pedagògiques i neurològiques de l'autonomia.
• Marc teòric.
• Conceptes Clau.
• Seqüència evolutiva.
• Etapes de desenvolupament.
• Neurobiologia i Autonomia.
Bloc 4. Llibertat d'acció.
Objectiu: Proposar i revisar els aspectes organitzatius de la praxis pedagògica
per afavorir la transferència d'autonomia.
• Concepte de llibertat.
• Autonomia / Autogestió / Responsabilitat → Autoconfiança.
Bloc 5. Relacions. Llibertat i Respecte
Objectiu: Definir criteris per planificar l'acció pedagògica en base a la
transferència d'autonomia a l'alumnat.
• Seguretat.
• Pautes, normes i límits.
• Acompanyament. Rol mestre.
• Principis comunicació i acció.
Bloc 6. Seguiment i Observació
Objectiu: Sistematitzar i objectivitzar el procés de control del desenvolupament
en un entorn d'acció autònoma de l'alumnat.
• Seguiment. Mètodes, eines i recursos.
• Enregistrament.
• Observació.
Bloc 7. Estratègies i Recursos per l’autonomia
Objectiu: Presentar, valorar i reflexionar sobre les estratègies i els recursos que
es poden aplicar a l’aula i al centre per tal d’afavorir la transferència
d’autonomia a l’alumnat.
• Consideracions organitzatives.
• Estratègies pedagògiques.
|
| |
Formador/a |
Sergi Tendero i Anna Pomares
|
| |
Avaluació |
- Millora dels resultats dels nostres alumnes.
- Canvi en la visió de l'avaluació del centre.
|
| |
Requisits de certificació |
- 80% d'assistència a les sessions.
- Seguiment del treball realitzat.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents de l'Escola L'Olivera
|
| |
E-mail |
se-baixllobregat6@xtec.cat
|
| |
|
|